БІНПО ВЗЯВ УЧАСТЬ У СЕМІНАРІ «ПРО ПРОЗОРІСТЬ ТА АКАДЕМІЧНУ ДОБРОЧЕСНІСТЬ У РОБОТІ З ШТУЧНИМ ІНТЕЛЕКТОМ»

10.11. 2025

 5 листопада 2025 року науково-педагогічні працівники та здобувачі вищої освіти Білоцерківського інституту неперервної професійної освіти ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України взяли участь у семінарі «Про прозорість та академічну доброчесність у роботі з штучним інтелектом», який зібрав науково-педагогічних працівників, аспірантів і здобувачів освіти з метою обговорення нових підходів до використання технологій штучного інтелекту (ШІ) у навчанні, дослідженнях та управлінні освітнім процесом.

Організатор заходу: Бердянський державний педагогічний університет.

У роботі семінару взяли участь представники Білоцерківського інституту неперервної професійної освіти:

– Юлія Герасименко – завідувачка кафедри педагогіки, психології та менеджменту, докторка економічних наук, професорка;

– Ірина Кучеренко – професорка кафедри технологій навчання, охорони праці та інклюзивної освіти, докторка педагогічних наук, професорка;

– Юлія Грибовська – доцентка кафедри педагогіки, психології та менеджменту, кандидатка економічних наук, доцентка;

– Ілля Пахомов – старший викладач кафедри педагогіки, психології та менеджменту;

– здобувачі другого (магістерського) рівня вищої освіти освітньо-професійних програм «Психологія» і «Педагогіка вищої школи».

Метою семінару стало формування розуміння важливості прозорого розкриття використання інструментів ШІ у навчальній та дослідницькій діяльності, а також розробка рекомендацій для підтримки принципів академічної доброчесності в умовах цифрової трансформації освіти.

Спікери заходу Наталя Цибуляк та Яна Сичікова наголосили, що штучний інтелект є не лише потужним освітнім інструментом, а й викликом для академічної спільноти в частині забезпечення доброчесності, авторства та критичного мислення; ознайомили з практичними кейсами впровадження ШІ в освітній процес, прикладами використання ChatGPT у написанні аналітичних звітів, проведенні наукових досліджень і підготовці навчальних матеріалів. Окрему увагу приділи етичним аспектам застосування ШІ – дотриманню принципів відкритості, коректного цитування, збереженню авторського внеску та уникненню академічного плагіату.

У рамках семінару проведено дискусійну панель, під час якої учасники висловили свої позиції щодо потреби у створенні університетських політик з етичного використання ШІ, а також механізмів контролю прозорості при публікації наукових праць і підготовці студентських проєктів.

Захід підтвердив, що формування культури прозорого використання ШІ є необхідною умовою збереження академічної доброчесності та довіри до результатів наукової і освітньої діяльності.

Щиро дякуємо організатору семінару за можливість долучитися до фахового обговорення сучасних викликів академічної спільноти, а також за сприяння розвитку доброчесного освітнього середовища в Україні.