РАДА ІЗ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ТА ЯКОСТІ ВИЩОЇ ОСВІТИ
21.02. 2022
Рада із забезпечення якості освітньої діяльності та якості вищої освіти БІНПО є дорадчо-консультаційним органом, який утворюється наказом директора і відповідно до Положення про Раду із забезпечення якості освітньої діяльності та якості вищої освіти у Білоцерківському інституті неперервної професійної освіти розробляє стратегію Інституту у сфері забезпечення якості освітньої діяльності та якості вищої освіти.
Діяльність Ради з якості ґрунтується на принципах колегіальності та гласності обговорення питань, які належать до її завдань, академічної доброчесності, прозорості, неупередженості, відкритості і достовірності інформації.
У своїй діяльності Рада з якості керується чинним законодавством України, нормативною базою загальнодержавного та внутрішньоінститутського рівнів, локальними документами Інституту,
МЕТА ДІЯЛЬНОСТІ ТА ОСНОВНІ НАПРЯМИ РОБОТИ
Мета діяльності Ради з якості – організація внутрішньої системи забезпечення якості вищої освіти відповідно до стратегії Інституту.
Рада з якості здійснює певні процедури (функції) у сфері забезпечення якості освітньої діяльності та якості вищої освіти на рівні Інституту за відповідними напрямами, а саме:
- Моніторинг змін у національному освітньому законодавстві та приведення у відповідність до нього локальних нормативних документів Інституту.
- Організація та координація діяльності кафедр і структурних підрозділів Інституту для досягнення цілей і завдань у сфері забезпечення якості освітньої діяльності та якості вищої освіти.
- Розробка пропозицій щодо оптимізації організаційної структури Інституту на основі аналізу результативності та ефективності освітньої, наукової, методичної, організаційної діяльності структурних підрозділів (за результатами рейтингової оцінки діяльності науково-педагогічних працівників, кафедр; опитування здобувачів вищої освіти щодо якості викладання навчальних дисциплін та якості освітніх програм і науково-педагогічних працівників щодо внутрішнього забезпечення якості освіти в Інституті, ключових стейкголдерів щодо якості впровадження освітніх програм, конкурентоспроможності випускників на ринку праці тошо).
- Погодження ліцензійних/акредитаційних справ, що подаються Інститутом до Міністерства освіти і науки України та Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти.
- Експертиза освітніх програм у таких складниках: установлення відповідності освітніх програм державним стандартам і локальним нормативним документам Інституту; аналіз пропозицій робочих проєктних груп із розроблення та науково-методичного супроводу освітніх програм щодо структури і змісту; періодичний перегляд освітніх програм з урахуванням пропозицій та зауважень зовнішніх і внутрішніх стейкголдерів; надання рекомендацій Вченій раді Інституту щодо затвердження освітніх програм та/або навчальних планів тощо.
- Моніторинг якості освітньої діяльності та якості вищої освіти (організація опитувань здобувачів вищої освіти і науково-педагогічних працівників з питань якості організації освітнього процесу, академічної доброчесності; випускників інституту, представників ринку праці – з питань якості освітніх програм та підготовленості випускників до професійної діяльності; формування на підставі моніторингових досліджень рекомендацій щодо управлінських рішень з підвищення якості освітньої діяльності та якості вищої освіти).
- Моніторинг якості кадрового забезпечення освітньої діяльності в Інституті, системи підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників відповідно до вимог Ліцензійних умов провадження освітньої діяльності та Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти до акредитації освітніх програм.
- Моніторинг стану науково-методичного забезпечення навчальних дисциплін.
- Аналіз науково-методичного супроводу акредитації освітніх програм і формування рекомендацій з планування кафедрами і структурними підрозділами Інституту (організаційно-методичної та науково-методичної) роботи щодо належного організаційного, наукового, методичного тощо забезпечення освітніх програм.
- Аналіз результатів рейтингового оцінювання науково-педагогічних працівників і структурних підрозділів Інституту.
- Аналіз результатів успішності здобувачів вищої освіти й узагальнення підсумків певних видів контролю.
- Забезпечення ефективної системи дотримання принципів академічної доброчесності, запобігання та виявлення плагіату в наукових роботах здобувачів вищої освіти і науково-педагогічних працівників, кваліфікаційних роботах здобувачів освіти; сприяння реалізації заходів щодо академічної доброчесності.
- Забезпечення оприлюднення інформації щодо громадського обговорення освітніх програм, ступенів вищої освіти і кваліфікації, результатів оцінювання здобувачів вищої освіти, науково-педагогічних працівників, а також інших заходів системи забезпечення якості освіти в Інституті.
ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ РАДИ З ЯКОСТІ
Головою Ради із забезпечення якості освітньої діяльності та якості вищої освіти є директор, заступником – заступник директора з навчальної роботи.
Секретаря Ради з якості призначає директор відповідним наказом.
Робота Ради з якості здійснюється за планом, який складає на навчальний рік голова Ради (у разі його відсутності – заступник).
Формою роботи Ради з якості є засідання, які проводять не рідше ніж чотири рази на рік.
Матеріали засідань Ради з якості оприлюднюють на сайті Інституту або в інший спосіб.
Засідання Ради з якості вважають легітимним, якщо на ньому присутні не менше 2/3 членів Ради.
У засіданнях Ради з якості мають право брати участь запрошені особи.
Рішення Ради з якості приймають більшістю голосів членів Ради, присутніх на засіданні, і оформлюють протоколами, які підписує голова Ради (у разі його відсутності – заступник) та секретар. Кожен член Ради має один голос.
Рішення Ради з якості, які мають рекомендаційний характер, доводять до відома зацікавлених осіб та оприлюднюють на офіційному вебсайті Інституту (htpp:binpo.com.ua).
СКЛАД РАДИ З ЯКОСТІ
Кількісний та персональний склад Ради з якості затверджується директором. До складу Ради з якості обов’язково включають представників органів студентського самоврядування.
До складу Ради з якості входять представники кафедр та структурних підрозділів Інституту, за поданням кафедр – експерти із забезпечення якості вищої освіти (за спеціальністю), внутрішні та зовнішні стейкголдери, які здійснюють експертизу освітніх програм на основі результатів моніторингу виконання заходів внутрішньої системи забезпечення якості вищої освіти в Інституті, аналізу вимог законодавства, освітніх трендів, запитів ринку праці та роботодавців.
Для розгляду окремих питань у разі необхідності залучають, із правом дорадчого голосу, представників відповідних структурних підрозділів Інституту, профільних фахівців, експертів, роботодавців та інших стейкголдерів.
Рада з якості створює ситуаційні робочі групи (комісії) для здійснення роботи за окремими напрямами підготовки і попереднього розгляду питань, виконання покладених на Раду функцій.
Перелік, склад, статус та функції ситуаційних робочих груп (комісій) визначаються Радою з якості. Головами ситуаційних робочих груп (комісій) є члени Ради з якості. До складу робочих груп (комісій) можуть залучати на постійній або тимчасовій основі інших висококваліфікованих науково-педагогічних працівників та співробітників Інституту, які не є членами Ради з якості. Робочі групи (комісії) проводять свою діяльність у формі робочих нарад і засідань, що скликають за потреби для вирішення актуальних питань, результати яких оформлюють відповідними протоколами.
ПОЛОЖЕННЯ ПРО РАДУ ІЗ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ТА ЯКОСТІ ВИЩОЇ ОСВІТИ