УЧАСТЬ НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ БІНПО У СТРАТЕГІЧНІЙ СЕСІЇ МІЖНАРОДНОГО ПРОЄКТУ «БАГАТОРІЧНА ПРОГРАМА СТІЙКОСТІ ДЛЯ УКРАЇНИ» (MYRP)

29.08. 2025

Із 25 по 27 серпня 2025 року науково-педагогічні працівники Білоцерківського інституту неперервної професійної освіти ДЗВО «УМО» НАПН України взяли участь у стратегічній сесії міжнародного проєкту «Багаторічна програма стійкості для України». Проєкт реалізується за підтримки МОН України та фінансування Education Cannot Wait (ECW) – глобального фонду ООН, який допомагає зберегти й розвивати освіту навіть у кризових умовах.

Стратегічна сесія з елементами воркшопу відбувалась за темою: «Реалізація профільної середньої освіти через модельні навчальні програми обов’язкових освітніх компонентів для транспортно-логістичного профілю в закладах П(ПТ)О».

Участь у стратегічній сесії проєкту, що пройшла у м. Київ, взяли науково-педагогічні працівники БІНПО, які є розробниками модельних навчальних програм обов’язкових освітніх компонентів за транспортно-логістичним профілем: Вікторія Сидоренко, директор БІНПО, доктор педагогічних наук, професор; Володимир Кулішов, заступник директора з навчальної роботи, кандидат педагогічних наук, доцент; Юрій Полєжаєв, кандидат наук з соціальних комунікацій, доцент; Лідія Горошкова, доктор економічних наук, професор; Андрій Геревенко, старший викладач кафедри технологій навчання, охорони праці та інклюзивної освіти.

Стратегічна сесія в межах інноваційного освітнього проєкту розпочалася із вітальних виступів Ірини Шумік, генерального директора директорату професійної освіти МОН України; Тетяни Фіщук, CEO Projector Foundation. Про виклики і можливості профільної середньої освіти професійного спрямування розповіла Наталія Проценко, старший проектний менеджер зі змісту та якості професійної освіти Команди підтримки відновлення та реформ МОН України. Про особливості реалізації проєкту та стимули для педагогічних колективів розповіли Олександра Чубрей, керівник проєкту, доктор педагогічних наук, Олена Гришаєва, в.о. директора Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Дніпропетровській області.

Мета проєкту: розроблення, упровадження та пілотування модельних навчальних програм обов’язкових освітніх компонентів за транспортно-логістичним профілем у межах восьми освітніх галузей; створення відповідного навчально-методичного забезпечення, що охоплює друковані, цифрові й інтерактивні ресурси.

Серед основних завдань, які стоять перед учасниками проєкту та потребують першочергового вирішення, варто виділити:

  • апробувати нові модельні навчальні програми та навчально-методичне забезпечення для транспортно-логістичного профілю;
  • упровадити інноваційні методи викладання та сучасні цифрові ресурси для забезпечення якісного навчання;
  • підготувати педагогів ЗП(ПТ)О до роботи з новим освітнім контентом;
  • підвищити мотивацію здобувачів освіти до вивчення загальноосвітніх дисциплін;
  • створити практико-орієнтоване освітнє середовище для здобувачів освіти.

Апробація відбуватиметься у відібраних ЗП(ПТ)О з чотирьох регіонів України (Харківська, Чернігівська, Дніпропетровська, Сумська області).

26 та 27 серпня 2025 року функціональні команди проєкту презентували педагогам ЗП(ПТ)О розроблені модельні навчальні програми та відповідне навчально-методичне забезпечення для обов’язкових освітніх компонентів транспортно-логістичного профілю.

Щиро дякуємо організаторам проєкту та всім учасникам за можливість долучитися до процесів удосконалення та підвищення якості змісту професійної освіти у рамках профільної середньої освіти.