У БІНПО ВІДБУЛОСЯ ЧЕРГОВЕ ЗАСІДАННЯ ШКОЛИ ЛІДЕРІВ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ

09.06. 2025

 06 червня 2025 року у Білоцерківському інституті неперервної професійної освіти ДЗВО «УМО» НАПН України відбулося чергове засідання школи лідерів професійної освіти у формі майстеркласу на тему «Адаптація ЗП(ПТ)О до пріоритетів концепції «Освіта 4.0.». Участь у засідання взяли науково-педагогічні працівники БІНПО, педагогічні працівники ЗП(ПТ)О, здобувачі вищої освіти БІНПО та представники роботодавців.

Модератор засідання – Михайло Жук, доцент кафедри технологій навчання, охорони праці та інклюзивної освіти, кандидат філософських наук, доцент.

Метою зустрічі було обговорення нових можливостей педагогічних працівників та здобувачів освіти в роботі з ресурсами, реалізації інновацій та інтегрованого навчання, формування партнерства задля досягнення ефективних результатів у професійній діяльності.

Розпочала засідання школи лідерів професійної освіти Галина Коссова-Сіліна, завідувач кафедри технологій навчання, охорони праці та інклюзивної освіти, кандидат педагогічних наук, яка акцентувала увагу на тому, що в БІНПО приділяється значна увага розвитку неформальної освіти слухачів курсів підвищення кваліфікації та здобувачів вищої освіти. Однією з форм неформальної освіти є школа лідерів професійної освіти БІНПО «Інновації в ЗП(ПТ)О: пріоритети, ресурси, пошук».

Михайло Жук представив основні виміри «Освіти 4.0» у відповідності до підходів Всесвітнього економічного форуму, Організації економічного співробітництва та розвитку і пояснив чому зараз Міністерством цифрової трансформації України та Міністерством освіти і науки України активно використовуються терміни «Освіта 2.0» і «Освіта 4.0». Михайло Васильович продемонстрував важливість пошуку англомовних ресурсів для практичної діяльності закладів професійної (професійно-технічної) освіти, їх англомовні мережі, асоціації, сучасні європейські цифрові інноваційні центри та хаби, конкретні проєкти фахового спрямування по підготовці здобувачів професійно-технічної освіти в ЄС.

Окрему увагу було приділено формуванню інтегрованого мислення та практичних навичок через запровадження та реалізацію, у тому числі інклюзивних, STEM, STEAM, STREAM проєктів (розробка рамки компетенцій для їх реалізації).

Спікером також було надано пояснення, чому аналіз  освітніх трендів 2025+ здійснюється через вимір «шейп». Практично всі теоретичні моменти були адаптовані до результатів обговорень в групах проблем оптимізації практичної діяльності слухачів. Упродовж майстеркласу було реалізовано і зворотній зв’язок з учасниками через обговорення їх досвіду.

Запис чергового засідання школи лідерів професійної освіти БІНПО можна переглянути на офіційному ютуб-каналі БІНПО за покликанням: https://www.youtube.com/watch?v=iyc3xnwMv-M