У БІНПО ВІДБУЛОСЯ ПЛАНОВЕ ЗАСІДАННЯ ВЧЕНОЇ РАДИ
13.03. 2025

11 березня 2025 року відбулося планове засідання Вченої ради Білоцерківського інституту неперервної професійної освіти ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України. У засіданні взяли участь 14 членів Вченої ради БІНПО.
Під час роботи Вченої ради розглянуто такі питання порядку денного:
- Про затвердження складу Вченої ради Білоцерківського інституту неперервної професійної освіти на 2025 рік.
- Про результати аналізу регіонального ринку праці і запитів роботодавців щодо підготовки конкурентоспроможних фахівців для повоєнної відбудови економіки України.
- Політика, стандарти і процедури дотримання академічної доброчесності при підготовці і підвищенні кваліфікації фахівців.
- LLL: освіта протягом життя. Пошук ефективних моделей в інноваційному цифровому суспільстві.
- Формування індивідуальної освітньої траєкторії здобувачів вищої освіти: підходи, механізми та напрями реалізації.
- Про організацію конкурсу на краще науково-методичне забезпечення освітнього процесу у 2025 році.
- Про підготовку до акредитації освітньо-професійних програм «Педагогіка вищої школи», «Психологія».
- Про організацію конкурсу на кращу випускну роботу (проєкт) слухача КПК.
Вікторія Сидоренко, голова Вченої ради, директор БІНПО, доктор педагогічних наук, професор, відкрила засідання і звернула увагу членів Вченої ради на важливість і значущість розгляду питань порядку денного засідання № 2 Вченої ради БІНПО у 2025 році.
У процесі засідання було затверджено склад Вченої ради Білоцерківського інституту неперервної професійної освіти на 2025 рік, відповідно до ст. 36 Закону України «Про вищу освіту», Положення про Білоцерківський інститут неперервної професійної освіти, Положення про Вчену раду Білоцерківського інституту неперервної професійної освіти та на підставі рішення Загальних зборів трудового колективу Білоцерківського інституту неперервної професійної освіти.
Володимир Кулішов, гарант ОПП «Педагогіка вищої школи», кандидат педагогічних наук, доцент; Наталія Торба, гарант ОПП «Психологія», кандидат психологічних наук, доцент, представили результати аналізу регіонального ринку праці і запитів роботодавців щодо підготовки конкурентоспроможних фахівців для повоєнної відбудови економіки України. Володимир Сергійович зазначив, що в умовах воєнного стану фахівці з освітніх педагогічних наук нині затребувані як у державних, так і в приватних закладах освіти, і найбільш поширеною вакансією на ринку праці є викладач англійської мови, викладач програмування та робототехніки. Наталія Григорівна підкреслила, що за результатами аналізу регіонального ринку праці та запитів роботодавців однією із найбільш популярних у 2024 році є спеціальність «Психологія» і надалі, за прогнозами, тільки зростатиме потреба у психологах, психотерапевтах і реабілітологах.
Володимир Кулішов, заступник директора з навчальної роботи, кандидат педагогічних наук, доцент, гарант ОПП «Педагогіка вищої школи», у своїй доповіді підкреслив, що у БІНПО академічна доброчесність як фундаментальний принцип освітнього процесу забезпечується через дотримання норм законодавства, етичних стандартів та внутрішніх регламентів Інституту; охарактеризував ключові аспекти дотримання академічної доброчесності науково-педагогічними / педагогічними працівниками і здобувачами вищої освіти в БІНПО.
Михайло Жук, кандидат філософських наук, доцент кафедри технологій навчання, охорони праці та інклюзивної освіти, акцентував увагу на тому, що освіта протягом життя є одним із пріоритетів освіти 4.0 і нині за умов дуже швидкого старіння технологій та знань зростає потреба у випереджальній освіті. Михайло Васильович охарактеризував основні тренди освіти 4.0, виділені Всесвітнім економічним форумом, і особливості реалізації освіти 4.0 європейської мережі «Europeаn schoolnet», а також окреслив ключові напрями формування пріоритетних навичок освіти 4.0: вміння вирішувати практичні задачі, формування взаємодії через запровадження технологій колабораційного навчання, адаптованість.
Юлія Герасименко, завідувач кафедри педагогіки, психології та менеджменту, доктор економічних наук, доцент, зазначила, що індивідуальна освітня траєкторія здобувачів освіти у БІНПО представляє собою особистий шлях розкриття особистісного потенціалу кожного здобувача в освітньому процесі, який оптимально сприяє його освітньому розвитку. Юлія Сергіївна констатувала, що у БІНПО формування індивідуальної освітньої траєкторії регулюється низкою внутрішніх нормативних документів, зазначила, що значущим елементом формування індивідуальної освітньої траєкторії у БІНПО є наявність стабільного переліку баз для практичної підготовки в достатній кількості, що забезпечує здобувачам можливість вибору, і охарактеризувала бази практики для освітніх програм БІНПО, а також представила результати анкетування здобувачів ОПП «Педагогіка вищої школи» та ОПП «Психологія» у 2024/2025 н.р.
Володимир Кулішов, гарант ОПП «Педагогіка вищої школи», кандидат педагогічних наук, доцент, зазначив, що у БІНПО індивідуальна освітня траєкторія реалізації особистісного потенціалу кожного здобувача освіти формується з урахуванням його здібностей, інтересів, потреб, мотивації, можливостей і компетентнісного досвіду та передбачає індивідуальний вибір навчальних дисциплін з переліку, що пропонує БІНПО, і рівня їх складності, методів і засобів навчання; навчання одночасно за декількома ОПП; академічну мобільність здобувачів освіти; можливості зарахування результатів навчання, отриманих у неформальній та інформальній освіті.
Наталія Торба, гарант ОПП «Психологія», кандидат психологічних наук, доцент, зазначила, що в Інституті навчання студентів здійснюється на основі формування вільної траєкторії навчання. Кожен студент на підставі навчальних планів відповідних освітніх програм за освітніми ступенем магістр формує на наступний навчальний рік індивідуальний навчальний план студента, який в БІНПО заснований на студентоцентрованому підході, що розглядає здобувача вищої освіти як суб’єкта з власними унікальними інтересами, потребами і досвідом, спроможного бути самостійним і відповідальним учасником освітнього процесу
Володимир Кулішов, заступник директора з навчальної роботи, кандидат педагогічних наук, доцент Білоцерківського інституту неперервної професійної освіти, підкреслив, що конкурс на краще науково(навчально)-методичне забезпечення проводиться з метою підвищення якості освіти, виявлення та підтримки творчої інноваційної діяльності викладачів, підвищення їхньої педагогічної майстерності, професіоналізму діяльності і професіоналізму особистості, популяризації педагогічних здобутків і перспективного педагогічного досвіду. Юлія Герасименко, завідувач кафедри педагогіки, психології та менеджменту, доктор економічних наук, доцент Білоцерківського інституту неперервної професійної освіти; Галина Коссово-Сіліна, завідувач кафедри технологій навчання, охорони праці та інклюзивної освіти, кандидат педагогічних наук, доцент, охарактеризували порядок і особливості організації конкурсу на краще науково-методичне забезпечення освітнього процесу у 2025 році.
Володимир Кулішов, заступник директора з навчальної роботи, кандидат педагогічних наук, доцент, зазначив, що згідно графіку Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти щодо акредитації освітніх програм на 2024/2025 рік у Білоцерківському інституті неперервної професійної освіти заплановано проведення акредитації ОПП «Педагогіка вищої школи» та ОПП «Психологія». Юлія Герасименко, завідувач кафедри педагогіки, психології та менеджменту, доктор економічних наук, доцент; Володимир Кулішов, гарант ОПП «Педагогіка вищої школи», кандидат педагогічних наук, доцент; Наталія Торба, гарант ОПП «Психологія», кандидат психологічних наук, доцент, охарактеризували особливості та стан підготовки до акредитації освітньо-професійних програм «Педагогіка вищої школи», «Психологія».
Володимир Кулішов, заступник директора з навчальної роботи, кандидат педагогічних наук, доцент, привернув увагу членів Вченої ради до того, що з метою підвищення якості освітніх послуг, виявлення та підтримки творчої інноваційної діяльності педагогічних працівників закладів професійної (професійно-технічної) освіти, розвитку їхньої креативності та популяризації кращих освітніх практик та перспективного педагогічного досвіду у БІНПО щороку проводиться конкурс на кращу випускну роботу за підсумками завершення курсів підвищення кваліфікації. Проведення конкурсу заплановано впродовж 2025 року серед педагогічних працівників професійної (професійно-технічної) освіти із 17 областей України і м. Київ.
Наприкінці засідання члени Вченої ради затвердили наукові та навчально-методичні матеріали, розроблені науково-педагогічними працівниками БІНПО впродовж січня 2025 року.
Щиро дякуємо всім членам Вченої ради БІНПО за злагоджену та професійно результативну роботу!