УЧАСТЬ БІНПО У Х УКРАЇНО-ПОЛЬСЬКОМУ НАУКОВОМУ ФОРУМІ

29.11. 2024

27-28 листопада 2024 року науково-педагогічні працівники Білоцерківського інституту неперервної професійної освіти взяли участь у Х Українсько-польському / Польсько-українському науковому форумі «Освіта для цифрової трансформації суспільства».

Організаторами форуму виступили: Міністерство освіти і науки України, Національна академія педагогічних наук України, Комітет педагогічних наук Польської академії наук, Наукове педагогічне товариство «Польща – Україна», Академія спеціальної педагогіки ім. Марії Ґжегожевської, Університет ім. Адама Міцкевича в Познані, Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України, Інститут цифровізації освіти НАПН України та Державна науково-педагогічна бібліотека імені В.О. Сухомлинського.

Мета форуму полягала у обговоренні актуальних теоретичних і практичних проблем освіти для цифрової трансформації суспільства, шляхів її реалізації, обміні досвідом практичної роботи. Участь у форумі взяли: українські та польські науковці, викладачі закладів освіти, аспіранти й магістранти.

 Наукова тематика форуму була досить широка, вона включала наступні тематичні напрями: «Цифровізація української освіти в умовах воєнного стану та перспективи впровадження цифрових технологій навчання в повоєнний час», «Тенденції та інновації в цифровій освіті у закладах професійної, вищої та післядипломної освіти», «Стратегічні напрями та інноваційні практики використання цифрових технологій в умовах формальної та неформальної освіти» та «Психологічні, соціопедагогічні та інклюзивні аспекти освітніх процесів в умовах цифровізації».

27 листопада 2024 року відбулося відкриття форуму. Розпочався він з виставок наукової і навчально-методичної літератури та художньої і технічної творчості студентів і викладачів «Натхненні творчістю». Потім відбувся перегляд документального фільму «Педагогіка серця – джерело творчої співпраці» (генеральний продюсер Гліб Головченко).

28 листопада 2024 року відбулися засідання секцій та підсумкове пленарне засідання. Працювали чотири секції: «Цифровізація української освіти в умовах воєнного стану та перспективи впровадження цифрових технологій навчання в повоєнний час», «Тенденції та інновації в цифровій освіті у закладах професійної, вищої та післядипломної освіти», «Стратегічні напрями та інноваційні практики використання цифрових технологій в умовах формальної та неформальної освіти» та «Психологічні, соціопедагогічні та інклюзивні аспекти освітніх процесів в умовах цифровізації».

Робота секції «Цифровізація української освіти в умовах воєнного стану та перспективи впровадження цифрових технологій навчання в повоєнний час» розпочалася з доповіді Вікторії Сидоренко, директорки Білоцерківського інституту неперервної професійної освіти, докторки педагогічних наук, професорки на тему: «Цифрова трансформація професійної освіти як глобальний виклик сучасній економіці і суспільству в умовах воєнного стану». Було актуалізовано надзвичайно важливу тему цифрової трансформації професійної освіти. Наведено приклади впровадження цифрових технологій в освітній процес Білоцерківського інституту неперервної професійної освіти: дієву багаторівневу систему науково-методичного супроводу професійного розвитку фахівців, напрями цифрової трансформації, єдину освітньо-цифрову екосистему, віртуальні рубрики для неформальної освіти, консалтинговий центр та інформаційно-аналітичний ресурс «Методична скарбничка».

У роботі секції «Стратегічні напрями та інноваційні практики використання цифрових технологій в умовах формальної та неформальної освіти» взяли участь: Юлія Герасименко, завідувачка кафедри педагогіки, психології та менеджменту, докторка економічних наук, професорка, з доповіддю: «Розвиток українського ринку праці в умовах цифровізації», та Ольга Лебідь, старша викладачка кафедри методики професійної освіти та соціально-гуманітарних дисциплін, з доповіддю: «Цифровізація в Україні: тренди в умовах війни».

Великий інтерес присутніх викликала доповідь Дар’ї Головко, старшої викладачки кафедри технологій навчання, охорони праці та дизайну, з теми: «Розвиток цифрової компетентності педагога закладу професійної освіти».

Доповіді Галини Коссової-Сіліної, завідувачки кафедри технологій навчання, охорони праці та дизайну, кандидатки психологічних наук, з теми: «Розвиток інклюзивної компетентності педагогів закладів професійної освіти в умовах єдиної освітньо-цифрової екосистеми», Світлани Швидкої, доцентки цієї кафедри, кандидатки фізико-математичних наук, доцентки з теми: «Особливості організації дистанційного навчання здобувачів освіти», та Іллі Пахомова, старшого викладача кафедри педагогіки, психології та менеджменту, з теми: «Інновації у цифровій освіті науково-педагогічних працівників», були заслухані на секції: «Психологічні, соціопедагогічні та інклюзивні аспекти освітніх процесів в умовах цифровізації».

Вважаємо, що науковий форум надав багато корисної та цікавої інформації для науково-педагогічних працівників усіх кафедр Інституту, дозволила їм глибше зрозуміти роль освіти у цифровій трансформації суспільства в умовах війни рф проти України та сучасних цивілізаційних викликів.

Після завершення наукового форуму його учасники подякували організаторам за проведення цього заходу, а вони, в свою чергу, подякували учасникам за цікаві та корисні доповіді.