НАУКОВА РОБОТА ЗІ ЗДОБУВАЧАМИ ВИЩОЇ ОСВІТИ У БІНПО: СТАН, ЕФЕКТИВНІСТЬ, ЗАВДАННЯ

19.09. 2024

 19 вересня 2024 року під час засідання Вченої ради ДЗВО «УМО» Білоцерківський інститут неперервної професійної освіти презентував результати організації наукової роботи зі здобувачами вищої освіти.

Із науковою доповіддю «Наукова робота зі здобувачами вищої освіти: стан, ефективність, завдання» виступила Вікторія Сидоренко, директор БІНПО, доктор педагогічних наук, професор. 

Вікторія Вікторівна закцентувала увагу, що науково-дослідна робота студентів є невід’ємним складником наукової діяльності Інституту і першим етапом у підготовці наукових кадрів, що забезпечує інтеграцію освіти і науки, розширенню їх загального та професійного світогляду. БІНПО має перспективний досвід і результати організації наукової роботи зі здобувачами вищої освіти.

Під час доповіді презентовано напрями науково-дослідної роботи зі здобувачами вищої освіти:

  • науково-дослідна робота, яка передбачена навчальними планами і програмами та є обов’язковою;
  • науково-дослідна робота, що доповнює освітній процес (поза межами безпосередньої освітньої програми);
  • дослідження здобувачів вищої освіти, які проводяться в позааудиторний час разом з науково-педагогічними працівниками інституту.

Особливу увагу приділено організації конкурсів студентських наукових робіт, що щорічно проводяться у БІНПО з метою стимулювання активної творчої праці студентів у процесі навчання й оволодіння спеціальністю, пошуку обдарованих студентів і створення умов для їх творчого зростання, розвитку науково-дослідної роботи студентів.

Упродовж 2021-2024 років у БІНПО підготовлено 10 переможців Всеукраїнських та Міжнародних конкурсів студентських наукових робіт, 1 переможець Всеукраїнському конкурсі мистецтв «Дивограй».

Велику увагу було приділено організації та проведенню гостьових занять (лекцій та семінарів) провідних фахівців із галузі, ключових стейкголдерів для здобувачів вищої освіти. Загалом протягом 2023-2024 рр. провідними вітчизняними і закордонними науковцями та практиками було проведено 70 гостьових занять, глобальних лекцій із здобувачами вищої освіти у БІНПО.

Для активізації науково-дослідної роботи студентів, для підвищення їх мотивації та розвитку всіх форм науково-дослідної роботи здобувачів вищої освіти проводяться наукові студентські конференції, виставки, конкурси, олімпіади.

У БІНПО організовано Літню школу з медіаграмотності, що проходила в рамках студентського стартап-проєкту  «Інформаційний імунітет або безпека в медіа». Студентська команда Білоцерківського інституту неперервної професійної освіти взяла участь у І Всеукраїнському хакатоні «Лабіринти медіаграмотності або розв’язуємо вузлик інформаційної війни: історія, мова, культура, традиції від минулого до сьогодення», що організований Лабораторією інфомедійної грамотності Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка за підтримки Академії української преси для здобувачів вищої освіти.  До студентської команди БІНПО увійшли 16 здобувачів вищої освіти. У Всеукраїнському кейс-чемпіонаті з медіаграмотності посіли 3 місце.

Розроблено студентський стартап-проєкт «Інформаційний імунітет або безпека в медіа» (науковий керівник Вікторія Сидоренко, директор БІНПО) як інноваційну форму розвитку медіаграмотності здобувачів освіти через поєднання навчання з медіаграмотності від провідних медіаекспертів та отримання рефлексії на основі розробки власних оригінальних медіапродуктів, авторських медіакейсів.

Усього у першому семестрі 2024 року у БІНПО  проведено 137 масових заходів. Кількісні показники наукових заходів, до яких були залучені студенти БІНПО  –  24, що становить 17% від загальної кількості.

У березні-квітні 2024 року проведено ІІ-й етап комплексного моніторингового дослідження стану цифровізації закладу освіти за допомогою онлайн-інструменту SELFIE. До цього дослідження були залучені всі студенти.

БІНПО популяризує норми і правила академічної доброчесності шляхом: інформування ЗО, НПП про необхідність дотримання правил академічної доброчесності, професійної етики; обговорення Законопроєкту № 10392 «Про академічну доброчесність»; підписання  Декларації про академічну доброчесність; проведення вебінарів (http://surl.li/enxts), майстер-класів, круглих столів (http://surl.li/qttky; http://surl.li/qttlv), проходження міжнародних стажувань (Польща, Болгарія); онлайн-курсів (http://bit.ly/2lWMiTm); знайомство з Національним репозитарієм академічних текстів, інструментами перевірки на оригінальність тексту.  На платформі Microsoft Teams для навчальних груп міститься папка «Політики академічної доброчесності». У розділі Єдина освітньо-цифрова екосистема на офіційному сайті БІНПО відкрито авторські рубрики «Академічна доброчесність» (https://griml.com/7zBGN), «Фейкоборці БІНПО» (http://surl.li/rjexa) (проф. В. Сидоренко, за участю ЗО).

Перспективними напрямами організації наукової діяльності БІНПО Вікторія Сидоренко визначила такі:

  • активізація науково-дослідницького співробітництва на міжнародному рівні;
  • підвищення рівня володіння іноземними мовами науково-педагогічних працівників і студентів;
  • залучення зарубіжних науковців до освітнього процесу підготовки магістрів;
  • інтегрування БІНПО в міжнародний освітній простір через інтернаціоналізацію освітніх програм і курсів;
  • забезпечення інтернаціоналізації освітніх програм, упровадження освітніх програм, що реалізуються іноземною мовою, розширення спектру академічних курсів для здобувачів вищої освіти за обміном;
  • забезпечення обміну здобувачами вищої освіти та викладачами із зарубіжними закладами вищої освіти, що сприятиме більшому кількісному охопленню здобувачів вищої освіти, які направляються за кордон для навчання в університетах-партнерах (інтегрований семестр/ навчальний рік/ виробнича практика/ стажування тощо);
  • підвищення публікаційної активності викладачів у міжнародних виданнях, які входять до баз Web of Science Core Collection, Scopus, публікацій у вітчизняних і зарубіжних наукових журналах спільно із зарубіжними авторами;
  • академічна мобільність науково-педагогічних працівників, здобувачів освіти.