БІНПО ВЗЯВ УЧАСТЬ У ІІ-ІЙ МІЖНАРОДНІЙ НАУКОВО-ПРАКТИЧНІЙ КОНФЕРЕНЦІЇ «ОСОБИСТІСТЬ, УНІВЕРСИТЕТ, СУСПІЛЬСТВО: ВЗАЄМОДІЯ В УМОВАХ ЗМІН»

13.04. 2023

  12 квітня 2023 р. науково-педагогічні працівники Білоцерківського інституту неперервної професійної освіти ДЗВО «УМО» НАПН України взяли участь у ІІ-ій Міжнародній науково-практичній конференції «Особистість, університет, суспільство: взаємодія в умовах змін», організованій Інститутом вищої освіти НАПН України.

На конференції були присутні науково-педагогічні працівники кафедри методики професійної освіти та соціально-гуманітарних дисциплін БІНПО, зокрема: Світлана Шевчук, старша викладачка; Вікторія Баркар, старша викладачка, Світлана Мозгова, старша викладачка.

З вітальним словом до учасників конференції звернулася Лі Гібсон, директорка Британської Ради в Україні з доповіддю: «Прогромадський університет (Civic university): розвиток і стратегування в умовах змін». У своїй доповіді Лі Гібсон наголосила, що Британська Рада готова надавати підтримку Україні не лише у межах проєкту REDU, а й надалі.

Основним модератором стала Світлана Калашнікова, керівник проєкту «Відродження переміщених університетів: посилення конкурентоспроможності, підтримка громад» (REDU), радник при дирекції Інституту вищої освіти НАПН України. Пані Світлана представила не лише основну ідею Конференції, а й ідею Прогромадського Університету (Civic University), зазначивши, що соціальна місія є пріоритетною для розвитку освіти європейського рівня і українські університети гідно виконують її.

Тему: «Вища освіта в Україні: зміни через війну» – представляли: Лілія Гриневич, перший проректор Київського університету імені Бориса Грінченка; Євген Ніколаєв, директор Аналітичного центру «ОсвітАналітика» Київського університету імені Бориса Грінченка. Спікери окреслили діапазон проблем і викликів, з якими стикнулася система вищої освіти України та проаналізували стан української системи вищої освіти в умовах війни, її першочергові, перспективні потреби та втрати через війну. Пані Лілія представила порівняльний аналіз зміни фінансування системи вищої освіти та кількісний аналіз вступу на навчання на основі ПЗСО до закладів ПТО, фахової передвищої та вищої освіти за 2020-2022 роки, зосередивши увагу також на тому, що за результатами опитувань більшість викладачів та студентів мають психотравми. У доповіді Євгена Ніколаєва ключовим було висвітлення трьох питань:

-відсутність стратегії розвитку фахової передвищої освіти;

– зниження кількості іноземних студентів в Україні;

– проблема утримання університетів чисельністю менше однієї тисячі осіб.

Тему «Стратегічна зміна – кейс-стаді» представили професор Малколм Тодд, проректор та заступник проректора Leeds Trinity University та професор Кетрін О’Коннор, проректор з освіти та досвіду Leeds Trinity University, що розповіли про стратегії розвитку та переміщення Leeds Trinity University, зміну фокусу закладу освіти, розбудову моделі управління, комунікацію та зв’язок з ключовими партнерами та стейкхолдерами.

Доповідь «Побудова більш сильного майбутнього: вивчення переваг, процесів і викликів злиття», представлена Алексом Мортбі проектором з навчальних планів і вищої освіти Bedford College Group, продемонструвала успішний досвід злиття закладів Bedford College Group, що об’єдналися заради успіху, управління змінами та культурною інтеграцією.

Закінчувала першу сесію Конференції Світлана Шитікова, координаторка Національного Еразмус+ в Україні, демонстрацією можливостей для організацій та альянсів для інновацій.

Друга сесія Конференції розпочалася виступом Аарона Портера, заступника директора Advance HE на тему: «Огляд врядування у вищій освіті Великої Британії та умови для ефективних рад», в якій було представлено типову структуру та склад типового британського університетського органу врядування та риси належного врядування

Специфіку університетського врядування: досвід України – представив Михайло Винницький, віце-президент з науково-навчальних студій Національного університету «Києво-Могилянська Академія», наголосивши у своїй доповіді на створенні не ієрархії, а гетерархії як системи, в якій приймаються виключно колегіальні рішення, в центрі уваги – спільна ідея та панує «демократура» управління, а також репутація=довіра=автономія =децентралізація врядування.

Світлана Калашнікова презентувала відео про Проєкт ЄС «Відродження переміщених університетів: посилення конкурентоспроможності, підтримка громад» / «Reinventing displaced universities: enhancing competitiveness, serving communities» (REDU), що розрахований на 2020-2024 роки. На кадрах відео зруйновані, знищені, пошкоджені та переміщені заклади освіти, які не припинили своєї діяльності навіть в умовах війни і попри все продовжують надавати освітні послуги та розвивати науку в Україні.

Для Білоцерківського інституту неперервної професійної освіти, що є закладом вищої освіти, переміщеним із зони проведення антитерористичної операції, надзвичайно важливою є увага до питань та проблем переміщених закладів вищої освіти. Вдячні організаторам Конференції за пильну увагу до основоположних питань.