БІНПО ВЗЯВ УЧАСТЬ У МІЖНАРОДНОМУ ВЕБІНАРІ «ВІДПОВІДНІСТЬ СУЧАСНОЇ ВИЩОЇ ОСВІТИ ВИМОГАМ РИНКУ ПРАЦІ – ВАЖЛИВІСТЬ ПРОФЕСІЙНО-КВАЛІФІКАЦІЙНИХ ВИМОГ»
18.03. 2023
17 березня 2023 року науково-педагогічні працівники Білоцерківського інституту неперервної професійної освіти ДЗВО «УМО» НАПН України взяли участь у міжнародному вебінарі «Відповідність сучасної вищої освіти вимогам ринку праці – важливість професійно-кваліфікаційних вимог».
Вебінар організовано Федерацією роботодавців України спільно з Освітнім центром економіки землі Мекленбург-Передня Померанія впродовження серії вебінарів за напрямком «Професійне навчання та розвиток людського капіталу».
Модераторка вебінару – Людмила Василега, директорка Центру компетенцій та розвитку людського капіталу актуалізувала проблему задоволеності потреб роботодавців у сучасних навичках випускників закладів вищої та професійної освіти через оновлення змісту освіти на підставі вимог галузей економіки та ринку праці.
Спікерами заходу виступили:
- Професор Dr.oec. Інга Лапіня, заступник декана з навчальної роботи та завідувач кафедри технологій якості на факультеті інженерної економіки та менеджменту Ризького технічного університету; заступник голови Галузевої ради експертів «Бізнес, фінанси, облік та адміністрування» в Латвії; заступник голови Комісії з якості навчання в Латвії;
- Доцент Dr.sc.ing. Аніта Авішане, завідувач кафедри машинобудування та мехатроніки на факультеті машинобудування, транспорту та аеронавтики Ризького технічного університету.
Під час вебінару були розглянуті наступні питання: інтеграція професійно-кваліфікаційних вимог до вищої освіти та навчальних програм – галузеві кваліфікаційні структури та професійні стандарти (кваліфікаційні вимоги); розробка та акредитація професійних програм бакалавра та магістра в Латвії – залучення представників ринку праці; вимоги до професійної кваліфікації та навчальні програми – приклади в галузі машинобудування, транспорту та аеронавтики; приклади присвоєння професійної кваліфікації студентам університету.
Інга Лапіня зауважила на підході закладів вищої освіти – «слухати зацікавлених сторін», спрямовувати роботу в закладі освіти на процес, а не на функції, а також на концепцію навчання, що орієнтована на діяльність студента.
Колектив БІНПО щиро вдячний організаторам вебінару за фокус на практичних кейсах залученості ринку праці до оновлення змісту підготовки фахівців, структурі та функціях роботи тристоронніх рад, завданнях галузевих експертних рад та синергетичній моделі об’єднання зусиль усіх зацікавлених сторін для підготовки людського потенціалу.