ВОРКШОП З ДИЗАЙН-МИСЛЕННЯ: ОПАНОВУЄМО НОВІ МЕТОДИКИ, ПРИЙОМИ, ІННОВАЦІЙНІ РІШЕННЯ
14.03. 2023
13 березня 2023 року науково-педагогічні працівники та студенти Білоцерківського інституту неперервної професійної освіти ДЗВО «УМО» НАПН України взяли участь у воркшопі дизайн-мислення: «Будуємо зв’язки між бізнесом, наукою та освітою для трансферу технологій». Організатором заходу виступив Кластер поліграфічної індустрії, видавництв та цифрових технологій «Поліграфія: логістика, сервіс, якість» (Наталя Ісаєва, голова Кластеру, директор ТОВ «Видавничо-поліграфічний дім «Формат А+») у межах реалізації спільного плану діяльності з БІНПО на 2023 рік. Технічну та інформаційну підтримку заходу забезпечували науково-педагогічні працівники БІНПО: Олена Юденкова, доцентка кафедри методики професійної освіти та соціально-гуманітарних дисциплін; Ірина Гончарова, старша викладачка кафедри технологій навчання, охорони праці та дизайну.
Фасилітатор воркшопу – Олександр Акименко, викладач Львівської бізнес-школи (LvBS) УКУ, член академічної ради та керівник магістерської програми MSc in Innovations and Entrepreneurship. Підприємець, консультант і викладач.
Під час воркшопу було до 50 точок підключень (на підставі конкурсного відбору). Активна робота була організована в 6 командах з проходженням всіх етапів дизайн-мислення. Учасники і учасниці прослухали змістовні лекції, а після роботи в командах створили і презентували прототипи наукомістких продуктів, послуг, рішень. Разом попрактикувались техніками дизайн-мислення та відчували себе немов на оффлайн-заході, проінвестувати 8 годин свого часу в саморозвиток.
Програма воркшопу була побудована на теоретичній та практичній базі курсу Стенфордського університету з дизайн-мислення, а також на кращих практиках впровадження інновацій з Кремнієвої долини та інших інноваційних центрів. Під час воркшопу присутні від бізнесу, освіти та науки намагались вирішувати проблеми та виклики, що стоять перед кожною цільовою аудиторією: шукали інсайти, створювали продукти, сервіси, інноваційні рішення та концепти покращення освітніх послуг.
Разом дослідили всі кроки дизайн-мислення:
- Емпатія. Мета цього кроку – дослідити поведінку кінцевих споживачів продукту чи сервісу і синтезувати результати досліджень у потужні інсайти.
- Визначення. Зрозуміти та приорітизувати основні проблеми, больові точки клієнтів щоб зрозуміти що саме потребує вирішення в першу чергу
- Генерація ідей. Створити велику кількість рішень до сформульованих на попередньому кроці проблем. Вибрати найбільш вдалі.
- Прототипування. Перетворити свої ідеї у прототипи реальних рішень. Використати дешеві і швидкі методи валідації ідеї з цільовою аудиторією.
- Тестування. Отримати зворотній зв’язок про свій прототип від реальних клієнтів. Спостерігати за тим, як вони користуються вашим новим продуктом, висновки.
- Фінальна презентація. Презентувати один одному, топ- менеджменту рішення, які були напрацьовані в командах, мікрогрупах.
Базові вправи дозволили апробувати інструменти, які в подальшому допоможуть застосувати орієнтований на людину дизайн у власній роботі (освіті, науці, бізнесі, соціальних проблемах, управлінні, особистому житті тощо).
Викладацько-студентський колектив БІНПО щиро дякує ключовому партнеру і стейкголдеру – Кластеру поліграфічної індустрії, видавництв та цифрових технологій «Поліграфія: логістика, сервіс, якість» за сприяння у формуванні обізнаності із матеріалами Стендфордської школи дизайну d.school; створенні ситуації виходу за рамки комфорту та мислення; прокачки своїх софт-скілів та комунікативних навичок. Учасники БІНПО, які пройшли повний цикл воркшопу, отримають електронні сертифікати.