БІНПО ВЗЯВ УЧАСТЬ У СТРАТЕГІЧНІЙ СЕСІЇ З РОЗВИТКУ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ

01.03. 2023

  1 березня 2023 року, за ініціативи Міністерства освіти і науки України, відбулась стратегічна сесія керівників закладів вищої освіти з розвитку педагогічної освіти на базі Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича.

В онлайн заході з проблеми розвитку вищої освіта та розгляду пріоритетних завдань педагогічної освіти, перспектив її розвитку взяли участь науково-педагогічні працівники БІНПО: Вікторія Сидоренко, директорка БІНПО, докторка педагогічних наук, професорка; Андрій Єрмоленко, заступник директора з навчальної роботи, доцент; Олена Юденкова, вчена секретарка, кандидатка педагогічних наук.

Учасники заходу –  представники МОН, ВРУ, НАПНУ, НАЗЯВО, ДСЯО, НАК, міжнародних організацій, керівники ЗВО розглянули питання щодо очікуваного закладами вищої освіти випускника школи, який зможе опанувати наукоємні та інноваційні освітні програми вищої освіти, а також вимоги до сучасного вчителя, який сформує такого випускника; моделі сучасної школи та педагогічного університету, що забезпечують відповідну підготовку.

Спікер заходу Сергій Миколайович Шкарлет привітав учасників події, яка є надважливою як для розвитку держави так і освітньої сфери, а також зауважив на необхідності обговорення блоку питань:

  1. Яким має бути сучасний вчитель (модель вчителя, тобто якості/характеристики, які має мати вчитель). Який він є сьогодні (модель вчителя сьогодні).
  2. Яким має бути випускник (модель випускника юнака модель випускниці дівчини, у моделі мають бути відображені якості/характеристики того, що має бути досягнуто). Який є випускник сьогодні (модель випускника юнака модель випускниці дівчини, у моделі відображені якості/характеристики, що фактично досягнуто. Розбіжності і причини розбіжностей.
  3. Якою має бути сучасна школа (модель школи, яка має бути). Яка школа є сьогодні (модель школи по факту). Розбіжності і причини розбіжностей.
  4. Яким має бути сучасний педагогічний університет (модель – характеристики – як має бути). Яким є педагогічний університет сьогодні (модель – характеристики як є). Розбіжності і причини розбіжностей.

Сергій Шкарлет запропонував за результатами стратегічної сесії виробити спільні рішення і бачення щодо завдань: сформувати моделі як є і як має бути; зафіксувати розбіжності і встановлені причини; напрацювати пропозиції по усуненню причин які породжують невідповідність (розбіжність).

Під час першого робочого дня стратегічної сесії до керівників закладів вищої освіти звернулися з різними тематичними доповідями: Михайло Весельський, член Наглядової ради Біотехнологічного ліцею «РАДОВЕЛЬ»; Юлія Гришина, народний депутат України; Юрій Баланюк, Голова Національного агентства кваліфікацій.

Василь Кремень, президент Національної академії педагогічних наук України, звернувся до усіх присутніх з пропозицією обговорити виклики і відповіді на них за проблемою підготовки саме сучасного вчителя. Звернув увагу на те, що в Україні підготовку вчителя здійснюють 112 закладів освіти з 831, з них: 71 заклад вищої освіти та 41 заклад фахової передвищої освіти та подякував усім освітянам за роботу під час військового стану в державі.  Надав порівняльний аналіз механізмів відбору абітурієнтів для навчання за педагогічними освітніми програмами в країнах Європейського Союзу з акцентом на досвід, що є цінним для України.

У підсумку першого дня роботи стратегічної сесії відбулася урочиста церемонія нагородження науково-педагогічних працівників Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича за вагомі наукові та освітні досягнення.