У БІНПО ВІДБУЛОСЬ ПЕРШЕ ЗАСІДАННЯ КОМІСІЇ З ПИТАНЬ ЕТИКИ ТА АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ
15.02. 2023
14 лютого 2023 р. у Білоцерківському інституті неперервної професійної освіти ДЗВО «УМО» НАПН України пройшло засідання Комісії з питань етики та академічної доброчесності. Тема засідання: «Підтримка принципів та створення атмосфери академічної доброчесності в БІНПО».
Модерувала засідання Олена Юденкова, учений секретар БІНПО, його організаційно-технічний супровід забезпечила секретар комісії – Ірина Гончарова, старша викладачка кафедри технологій навчання, охорони праці та дизайну.
З метою дотримання відповідного рівня прозорості діяльності комісії були запрошені Вікторія Сидоренко, докторка педагогічних наук, директорка БІНПО, професорка кафедри педагогіки, психології та менеджменту; Андрій Єрмоленко, кандидат політичних наук, доцент, заступник директора з навчальної роботи; Оксана Петрушак, завідувачка відділу сучасних технологій виробництва, голова первинної профспілкової організації БІНПО; Наталія Кійко, голова колегії студентського самоврядування; Владислав Чертов, відповідальний за сектор з протидії корупції та дотримання принципів академічної доброчесності колегії студентського самоврядування БІНПО, студент І курсу освітнього рівня «магістр» спеціальність 011 «Освітні, педагогічні науки» ОП «Педагогіка вищої школи».
Було розглянуто такі питання порядку денного:
- Обговорення проєкту «Положення про групу сприяння академічній доброчесності».
- Обговорення кандидатур та затвердження Голови групи сприяння академічній доброчесності та її персонального складу.
- Обговорення нової редакції проєкту Кодексу академічної доброчесності.
- Вивчення стану готовності суб’єктів освітнього процесу підтримувати принципи академічної доброчесності на підставі аналізу поданих до навчальної частини декларацій (студентів та науково-педагогічних працівників)
- Оновлення стендів з виховної роботи кафедр з урахуванням підтримки принципів та створення атмосфери академічної доброчесності у БІНПО, створення тематичного буклету.
- Залучення студентського самоврядування до системи інформування про академічну доброчесність в БІНПО.
- Проведення дискусійної панелі серед здобувачів освіти: «Історія етичної думки в Україні» (квітень, 2023 року)
- Проведення вебінару для студентів: «Академічна доброчесність: від теорії до практики».
У своїй доповіді Олена Юденкова зазначила, що один з необхідних елементів системи забезпечення якості освіти – це політика щодо академічної доброчесності в закладі вищої освіти. Під час обговорення проєктів внутрішніх нормативно-правових актів було зауважено на необхідності широкого їх обговорення у БІНПО.
Члени комісії детально обговорили об’єктивні причини, які сприяють поширенню академічної недоброчесності у вищій освіті в цілому та провели відкриту співбесіду з представниками студентського самоврядування щодо виявлення слабких місць у БІНПО у цьому напрямку діяльності. Розмова була щирою і лідери думок від студентства схвально віднеслися до дотримання науково-педагогічними працівниками БІНПО фундаментальних цінностей академічної доброчесності: чесність, довіра, справедливість, повага, відповідальність, мужність.
Член комісії Олександр Сумець, доктор економічних наук, професор кафедри педагогіки, психології та менеджменту, звернув увагу на особливостях упровадження в педагогічну практику БІНПО розробленого ним авторського курсу «Академічна доброчесність як складник забезпечення якості освіти», а також на особливостях в подальшому проведення внутрішнього дослідження з означеної теми роботи комісії.
Член комісії Марина Князєва, завідувачка навчального відділу, звернула увагу присутніх на результати проведення наукового вебінару для магістрів-першокурсників спеціальностей 011 «Освітні, педагогічні науки», 053 «Психологія», 073 «Менеджмент» на тему: «Забезпечення академічної доброчесності у сфері вищої освіти: політика, стандарти і процедури дотримання». За підсумками вебінару на платформі Microsoft Teams Office 365 у ресурсах навчальних груп було створено рубрику «Академічна доброчесність здобувача вищої освіти».
Члени комісії прийняли низку рішень, які зосередженні: на подальшому залученні до розробки стратегій ширення принципів академічної доброчесності експертів із цього напрямку; продовженні порівняльного дослідження та впровадження кейсів успішних освітніх систем; контролі корупційних ризиків та виключення конфлікту інтересів; запровадження коригувальних курсів та індивідуальних освітніх траєкторій для непідготовлених до академічного письма студентів, їхнього навчання правилам цитування та основам міжнародних стандартів тощо.