ОСВІТНІЙ КЛАСТЕР КАФЕДРИ ОХОРОНИ ПРАЦІ, ТЕХНОЛОГІЙ НАВЧАННЯ ТА ДИЗАЙНУ
ЗАВІДУВАЧ КАФЕДРИ – САХНО Олександр Володимирович, кандидат сільскогосподарських наук, доцент кафедри
Провідна тема освітнього кластеру: «Розвиток інформаційної компетентності педагогічних працівників професійних навчальних закладів засобами інформаційно-комунікаційних технологій» (складник загальноінститутської НДР «Удосконалення сучасних моделей підвищення кваліфікації педагогів професійної освіти у контексті формування та розвитку професійної компетентності» (РК №011U002381).
Віповідальний виконавець: САХНО Олександр Володимирович, кандидат сільскогосподарських наук, доцент кафедри
Навчальна робота
Розроблено п’ять освітньо-професійних програм підвищення кваліфікації для категорій слухачів:
- майстрів виробничого навчання закладів професійної (професійно-технічної) освіти (інструкторів виробничого навчання);
- педагогічних працівників закладів фахової перед вищої освіти та коледжів (ВНЗ І-ІІ рівнів акредитації);
- викладачів професійно-теоретичної підготовки закладів професійної (професійно-технічної) освіти;
- старших майстрів закладів професійної (професійно-технічної) освіти; методистів закладів професійної (професійно-технічної) освіти.
Підготовлено сорок робочих навчальних програм для змістових модулів 1 «Соціально-гуманітарна підготовка» та 5 «Інформаційно-комунікаційні технології в освіті» для підвищення кваліфікації за очною, заочною, очно-дистанційною та дистанційною формами навчання; шість спецкурсів: «Еколого-правові проблеми регіонів України», «Адаптація законодавства України з охорони праці до європейських норм», «Формування і механізм соціального захисту педпрацівників закладів професійної (професійно-технічної) освіти», «Відкрита освіта і дистанційне навчання», «Хмарні технології», «Організація і проведення вебінарів», п’ять онлайн і дистанційних курсів для різних категорій слухачів КПК.
Наукова інфраструктура
Для проведення формувального етапу експерименту науково-дослідної роботи залучено педагогічних працівників п’яти експериментальних груп:
- Володимир-Волинське ВПУ (м.Володимир-Волинський Волинської обл.);
- ДНЗ «Малинський ПЛ» (м.Малин Житомирської обл.);
- ПТУ №4 м.Полтави;
- ДПТЗ «Солонянський ПАЛ» (смт. Солоне, Солонянський район Дніпропетровської обл.);
- ДПТНЗ «Дніпровський регіональний центр ПТО» (м.Дніпро, Дніпропетровської обл.).
Експериментально-дослідне поле кластеру
Підпроблеми НДР «Розвиток інформаційної компетентності педагогічних працівників професійних навчальних закладів засобами інформаційно-комунікаційних технологій»:
- забезпечення діяльності закладів професійної (професійно-технічної) освіти для розвитку інформаційної компетентності педагогічних працівників.
- визначення і теоретичне обґрунтування організаційно-педагогічних умов розвитку інформаційної компетентності педагогічних працівників закладів професійної (професійно-технічної) освіти;
- розроблення інноваційної моделі розвитку інформаційної компетентності педагогічних працівників закладів професійної (професійно-технічної) освіти;
- розроблення науково-методичного забезпечення розвитку інформаційної компетентності педагогічних працівників закладів професійної (професійно-технічної) освіти.
Ризики для реалізації освітнього кластеру
Організаційні ризики:
- відсутність необхідного фінансування програм, проєктів, навчально-методичних видань;
- можливість порушення взаємодії чинників (організаційно-діяльнісного, психологічного, когнітивного, креативного чи мотивації прагнення до успіху) у системі роботи базових закладів професійної (професійно-технічної) освіти.
Навчальні і методичні ризики:
- науково-методична робота в міжкурсовий період є менш регламентованою, її результати важко перевірити;
- недостатня розробленість перманентного моніторингу розвитку інформаційної компетентності педпрацівника на окремих етапах міжкурсового періоду.
Технологічні ризики:
- забезпечення доступу до мережі інтернет в освітньому процесі;
- застаріла матеріально-технічна база окремих навчальних закладів та методичних кабінетів (центрів);
Психолого-педагогічні ризики:
- непередбачуваність дій учасників, мотиваційна, технологічна, рефлексивна неготовність окремих педагогів до розвитку інформаційної компетентності;
- психологічна неготовність низки методичних працівників до впровадження програмного забезпечення навчальної спрямованості;
- зміна кадрового складу методичних кабінетів (центрів).