ОСВІТНІЙ КЛАСТЕР
Провідна тема кластеру: “Умови розвитку психолого-педагогічної компетентності педагогічних працівників ЗП(ПТ)О в системі безперервної професійної освіти”
Навчальна робота:
- розроблено 4 освітньо-професійні програми підвищення кваліфікації для категорії: викладачів професійно-теоретичної підготовки закладів професійної (професійно-технічної) освіти; директорів, заступники директорів з навчально-виробничої роботи закладів професійної (професійно-технічної) освіти; вихователів гуртожитків закладів професійної (професійно-технічної) освіти; бібліотекарів закладів професійної (професійно-технічної) освіти
- робочі навчальні програми – 8
- змістовних модулів-28
- спецкурсів-15
Із них інноваційними є:
Одна експериментальна віртуальна школа педагогічного коучингу на базі НМЦ ПТО у Рівненській області (згідно з договором про співпрацю)
Експериментально-дослідне поле кластеру
Підпроблеми НДР «Умови розвитку психолого-педагогічної компетентності педагогічних працівників ЗП(ПТ)О в системі безперервної професійної освіти»:
- мотивація розвитку психолого-педагогічної компетентності педагогічних працівників ЗП(ПТ)О;
- розвиток готовності педагогічних працівників до інноваційної діяльності в системі безперервної професійної освіти ;
- індивідуалізація професійного розвитку майстрів виробничого навчання та викладачів професійно-теоретичного навчання;
- конфліктологічна компетентність педагогічних працівників як складник психолого-педагогічної компетентності
Продовжує роботу експериментальна віртуальна школа педагогічного коучингу на базі НМЦ ПТО в Рівненській області.
Ризики для реалізації освітнього кластеру
Організаційні ризики:
- недосконалість механізмів реалізації державної політики в галузі освіти на регіональному та місцевому рівнях;
- дострокове припинення дії договору про наукову співпрацю, відсутність фінансування та/або матеріального забезпечення запланованих заходів.
- недостатнє матеріально-технічного забезпечення структурного підрозділу;
- слабкість маркетингової політики в умовах конкуренції на ринку праці;
- відсутність необхідного фінансування програм, проєктів, навчально-методичних видань;
- слабка мотивація науково-педагогічних працівників кафедри до реалізації інноваційних проєктів.
Навчальні і методичні ризики:
- відсутність механізмів захисту академічної доброчесності при розробленні навчально-методичних посібників, методичних рекомендацій, короткотермінових курсів, майстер-класів, підготовці наукових статей;
- науково-методична робота в міжкурсовий період є менш регламентованою, її результати важко перевірити;
- недостатня розробленість системи моніторингу розвитку психолого-педагогічної компетентності педагогів ЗП(ПТ)О на окремих етапах міжкурсового періоду.
Технологічні ризики:
- забезпечення освітнього процесу за дистанційною формою навчання, доступ до мережі інтернет під час проведення інтернет заходів;
- недостатній рівень цифрової компетентності педагогів ЗП(ПТ)О.
Психолого-педагогічні ризики:
- мотиваційна, технологічна, рефлексійна неготовність окремих педагогів до роботи в інноваційному освітньому середовищі;
- психологічні бар’єри педагогічних працівників системи професійно-технічної освіти до впровадження інноваційних психолого-педагогічних технологій;
- стан фрустрації в процесі проєктування індивідуальної освітньої траєкторії професійного розвитку шляхом формальної, неформальної та інформальної освіти.