ОСВІТНІЙ КЛАСТЕР НАВЧАЛЬНОГО ВІДДІЛУ ІНСТИТУТУ
«ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІАЦІЇ ФАХІВЦІВ»
ЗАВІДУВАЧКА ВІДДІЛУ – ДЕНИСОВА Анастасія Володимирівна
Завдання освітнього кластеру «Підвищення кваліфікації фахівців»:
- планування та організація управління освітнім процесом;
- здійснення контролю за якістю й ефективністю освітньої діяльності на курсах підвищення кваліфікації, системне вдосконалення її;
- оперативне керівництво та координація діяльності кафедр та структурних підрозділів щодо забезпечення виконання освітньо-професійних програм, навчальних планів для всіх категорій слухачів курсів підвищення кваліфікації за різними формами і моделями навчання;
- моніторинг якості підвищення кваліфікації фахівців у галузі професійної (професійно-технічної) освіти;
- участь у розробленні проєктів нормативних, інструктивних та організаційно-методичних документів із питань планування та організації освітнього процесу;
- облік динаміки руху контингенту слухачів, підготовка та надання відповідної звітності;
- здійснення позабюджетної діяльності із підвищення кваліфікації за кошти фізичних та юридичних осіб.
Наукова інфраструктура:
обласні Навчально-методичні центри професійно-технічної освіти, навчально-методичні кабінети, заклади професійної (професійно-технічної) освіти України.
За держзамовленням заплановано 3 категорії слухачів: майстри виробничого навчання, викладачі професійно-теоретичної підготовки і старші майстри закладів професійної (професійно-технічної) освіти в обсязі 2000 осіб за очною, заочною та очно-дистанційною формами навчання на базі ЗП(ПТ)О у Волинській, Донецькій, Дніпропетровській, Житомирській, Закарпатській, Кіровоградській, Київській, Луганській, Миколаївській, Одеській, Полтавській, Рівненській, Сумській, Херсонській, Харківській, Чернігівській, Черкаській та НМК у м. Київ (17 областей і м. Київ).
№ з/п | Зміст роботи | Термін виконання | Відповідальні |
1. | Координація діяльності структурних підрозділів щодо забезпечення виконання навчальних планів і програм усіх категорій підвищення кваліфікації | упродовж року | Денисова А.В., методисти відділу |
2. | Формування навчальних груп слухачів згідно річного плану-графіка підвищення кваліфікації педагогічних працівників державних ЗП(ПТ)О України на 2020 рік. | упродовж року | Ковальчук О.М., Сажко С.М. |
3. | Погодження організаційних питань з обласними НМЦ ПТО. | упродовж року | Денисова А.В., Сажко С.М. |
4. | Документальний супровід освітнього процесу підвищення кваліфікації | упродовж року | Денисова А.В., методисти відділу |
5. | Організація моніторингу якості освітнього процесу на курсах підвищення кваліфікації педагогічних працівників державних ЗП(ПТ)О | упродовж року | Денисова А.В., Ковальчук О.М. |
6. | Підготовка інформаційно-аналітичних матеріалів з питань організації освітнього процесу, представлення відповідних матеріалів для розгляду на оперативних нарадах директора та Вченій раді Інституту | упродовж року | Денисова А.В., методисти відділу |
7. | Облік чисельності і динаміки руху контингенту слухачів, підготовка та надання відповідної звітності | щоквартально, за рік відповідно до розпоряджень ДЗВО «УМО» | Денисова А.В. |
8. | Здійснення позабюджетної діяльності з підвищення кваліфікації за кошти фізичних та юридичних осіб | упродовж року | Денисова А.В., методисти відділу |
9. | Планування загального навчального навантаження, погодження із завідувачами кафедр обсягів навчального навантаження науково-педагогічних працівників кафедр Інституту | грудень-січень | Денисова А.В., Ковальчук О.М. |
10. | Контроль за розподілом та виконанням навчального навантаження науково-педагогічних працівників кафедр інституту | упродовж року | Денисова А.В., Ковальчук О.М. |
11. | Складання річного плану-графіка підвищення кваліфікації педагогічних працівників державних ЗП(ПТ)О України на 2020 рік | листопад | Денисова А.В., Сажко С.М. |
12. | Наповнення сайту Інституту матеріалами, що входять до компетенції відділу | упродовж року | Денисова А.В., методисти відділу |
Ризики для реалізації освітнього кластеру «Підвищення кваліфікації фахівців»
Зовнішні ризики:
Законодавчі:
- ризик зміни пріоритетів/стратегій державної політики в галузі освіти;
- ризик зміни законодавства щодо регулювання (регламентування) діяльності закладів післядипломної освіти;
Операційно-технологічні:
- контингент-ризики, збільшення рівня конкуренції на ринку освітніх послуг;
Фінансово-господарські:
- ризик недостатнього бюджетного фінансування.
Внутрішні ризики:
Нормативні:
- обсяг документаційних потоків;
Операційно-технологічні:
- своєчасне надходження заявок від ключових стейкхолдерів;
- своєчасне надходження звітності від науково-педагогічних працівників, тьюторів;
- відповідність первинних документів та звітності;
- невідповідність технічним, санітарним, пожежним та іншим нормам безпеки життєдіяльності;
Кадрові:
- недостатній для сучасних соціокультурних та освітніх викликів професійно-кваліфікаційний рівень персоналу;
- плинність кадрів;
- демотивування персоналу;
Фінансово-господарські:
- зростання вартості освітніх послуг;
- недосконістьі механізмів залучення коштів стейкхолдерів.
Заходи контролю та моніторингу результатів щодо мінімізації ризиків освітнього кластеру «Підвищення кваліфікації фахівців»
Ризики | Ззаходи контролю | Очікувані результати від реалізації заходів контролю (операційна ціль) |
Контингент-ризики | Формування резерву контингенту | Виконання плану-графіка |
Своєчасне надходження заявок від стейкхолдерів | Організація контролю за виконанням документів | Виконання плану-графіка |
Ризик недосконалості механізмів залучення коштів стейкхолдерів | Визначення правил і вимог до здійснення операцій | Виконання планів щодо формування контингенту |
Ризик своєчасного надходження звітності від науково-педагогічних працівників | Здійснення систематичного перегляду звітності | Оптимізація документаційних потоків |
Ризик своєчасного надходження звітності від тьюторів | Здійснення систематичного перегляду звітності | Оптимізація документаційних потоків |
Ризик завеликого обсягу документаційних потоків | Розмежування обов’язків між працівниками у роботі з документами | Оптимізація документаційних потоків, мінімізація допущення помилок та недоліків щодо процесів пов’язаних з організацією підвищення кваліфікації |
Ризик зменшення професійно-кваліфікаційного рівня персоналу | Здійснення систематичного перегляду роботи кожного працівника відділу для визначення якості виконання посадових обов’язків та поставлених завдань, розробка індивідуальних планів підвищення кваліфікаційного рівня | Мінімізація допущення помилок та недоліків щодо процесів пов’язаних з організацією підвищення кваліфікації |
Ризик демотивування персоналу | Вдосконалення системи морального та матеріального заохочення | Мінімізація допущення помилок і недоліків щодо процесів, пов’язаних із організацією підвищення кваліфікації |
Відповідність первинних документів та звітності | Проведення звірок облікових даних із фактичними | Оптимізація документаційних потоків, мінімізація випадків порушень у наданні звітності |
Ризик невідповідності технічним, санітарним, пожежним та іншим нормам безпеки життєдіяльності | Дотримання вимог технічних, санітарних, пожежних та інших норм безпеки життєдіяльності | Відповідність нормам |